Temat numeru - E3 - Geist / Madden NFL
SS-NG #32 Czerwiec 2005
23






Zbigniew "Emill" Plawecki
    Porcja gorących zapowiedzi z E3.
  Geist



GEIST wciela gracza w postać Johna Raimi, żołnierza wysłanego by zbadać dziwne zdarzenia w kompleksie badawczym, kierowanym przez bogatego szaleńca, będącego także szefem Korporacji Volks. Niestety, Raimi zostaje schwytany przez tych, których ma obserwować, a potem poddany zabiegowi oddzielenia ciała od duszy.



Celem gry będzie oczywiście ich ponowne zjednoczenie. W czasie gry nasz bohater czerpie swego rodzaju energię, która służy mu za siłę witalną – gdy się skończy, kończy się również gra, dlatego trzeba szukać sposobów na jej „doładowanie”. W demie jest to możliwe za pośrednictwem zwykłych roślinek domowych.



Dlaczego akurat ich – tego nie wiadomo, ale gdy jest się ledwo „żywym” niespecjalnie zwraca się na takie drobiazgi uwagę. Energia ta ucieka nam tylko, gdy jesteśmy w formie „duchowej”, ale możemy w każdej chwili opanować jakąś żyjącą istotę, więc nie musimy się obawiać zbyt częstych zgonów. Miejmy tylko nadzieję, że ten specyficzny limit czasowy nie odbierze przyjemności z odkrywania gry.



Sama rozgrywka opiera się na serii misji, i tak na przykład w demie naszym zadaniem jest opętanie żołnierza, by z jego pomocą dostać się do kilku terminali i zebranie informacji o przyjaciołach Raimiego. Gdy korzystamy z „gościny” kogoś uzbrojonego, GEIST wygląda w dużej mierze jak FPP, chociaż nie ma zbyt wielu okazji do postrzelania, bo w lokacji znajdują się tylko inni żołnierze, a my nie chcemy wzbudzać ich podejrzliwości i alarmu.



Niektórym z nich towarzyszą psy, które wyczuwają naszą obecność nawet po opętaniu człowieka. Gra jest już niemal ukończona, jej premiera ma odbyć się 27 czerwca, a jedyna rzecz, o której jeszcze nic nie wiemy to tryb gry wieloosobowej.
  Madden NFL



Trudno stwierdzić by w naszym kraju, opętanym niemal futbolowym szaleństwem (a już szczególnie po wygranej Liverpoolu i Jurka Dudka w finale LM) wielu było fanów tak egzotycznego sportu jak futbol amerykański. Ale jeśli tacy są to tych kilka tysięcy znaków jest przeznaczone dla nich.



Na targach chętni mieli okazję rozegrać kilka meczy na X-Box’owej wersji gry. Poza zmianami w grafice, takimi jak zbliżenie kamery do akcji i kilkoma nowymi animacjami, dało się także zauważyć, że zawodnicy grają ostrzej i brutalniej.



Poza tym wprowadzono zmianę w systemie podań, która wymaga kontrolowania pola widzenia naszego quarterback’a po prostu przez kręcenie jego głową (za pomocą prawego analoga). Możemy także przełączyć się na pole widzenia odbierającego piłkę. Oczywiście nie jest to jeszcze widok FPP a raczej pole zaznaczone na murawie, ale to i tak spora zmiana, jeśli bowiem podamy do kogoś spoza pola widzenia to podanie będzie mniej celne. A kogo ta opcja będzie denerwować będzie mógł ją zawsze wyłączyć.



Poza tym dodano nowy rodzaj faulu, przypominający body check w NHL, tym skuteczniejszy im potężniejszym zawodnikiem wykonane. Na koniec wypada jeszcze wspomnieć o nowym trybie – superstar. To coś jak rpg w świecie futbolu. ;) Zaczynamy jako początkujący zawodnik, świeżo wybrany do ligi przez jedną z drużyn w drafcie. Nasze umiejętności zależą od naszego.. DNA, które jest unikalną kombinacją otrzymaną po rodzicach! Oczywiście jeśli nasz zawodnik nam się nie spodoba, zawsze możemy wybrać jeszcze raz.



Potem przechodzimy serię testów, wybieramy agenta, od którego zależy nasza kariera i przyszłość. W miarę postępów na boisku będziemy mogli zatrudniać ich coraz lepszych. Więcej szczegółów na temat tego trybu na razie owianych jest tajemnicą, ale zapowiada się naprawdę dopracowany i interesujący tryb. A sama gra ma wyjść we wrześniu na PC, PS2, X-Box’a i Gameuba.
Temat numeru - E3 - Geist / Madden NFL
SS-NG #32 Czerwiec 2005
23